Inspirace pro vybudování a udržení vlastního zdraví

13.09.2014 21:02

Když jsem kdysi před asi 3 lety přišel poprvé za svou poradkyní ohledně výživy, očekával jsem, že dostanu konečně nějaké speciální rady co a jak jíst, abych zrychlil regeneraci po náročných závodech a trénincích. Taky jsem čekal nějaké speciality, které mi zajistí rychlý přísun energie a vitality. Něco, co přidám do svého stravovacího režimu a bude líp! Vše šlo ale samozřejmě jinou cestou a já už po druhé návštěvě pochopil, že je prostě potřeba jen jedno - začít se chovat k sobě a svému zdraví opravdu zodpovědně. Poznal jsem, že je rozdíl mezi "zdravou stravou" o které si přečtete ledaskde a "opravdu zdravou stravou", která není tak popularizována (možná proto, abychom náhodou všichni nepotřebovali méně lékařské péče - reps. méně abychom nespotřebovávali méně medikamentů farmaceutických firem). Zjistil jsem, kolik rozmanitých potravin máme na výběr, opustíme-li haly supermarketů a vydáme-li se na průzkum do malých prodejen speciálně zaměřených na zdravou výživu. Naučil jsem se, že neexistuje žádný jeden zázračný prvek, který by mi pomohl. Zjistil jsem, že základem pro to, abych dosáhnul svého cíle v ozdravení a energetizaci, je celková změna stravovacích návyků (naštěstí pro mne ale nebyla zase tak přelomová). K tomu navíc jsem musel přidat i další prvky (výživu), kterou jednoduše ani z té nejkvalitnější dostupné stravy nezískám a kterou jako sportovec potřebuju ještě ve větší míře než běžná populace. Během těch několika málo let se hodně změnilo v mém pohledu na zdraví a nemoc, na příčiny vzniku onemocnění a celkově vůbec na to, jak může fungovat lidské tělo, když má všechno co potřebuje (a to rozhodně nedostane z běžné stravy v restauracích a fastfoodech). Přečetl jsem i několik knih na tohle téma a poslední z nich mně dokonce i motivovala k napsání tohohle článku. Doporučuju ji každému, kdo chce nahlédnout za oponu této problematiky jednoduše pochopitelnou formou. Možná to bude pro někoho i trochu nepříjemné poznání, kdy bude třeba si přiznat, že jsme líní a rádi často hluší a slepí k těmto problémům - ale jde "jen" o to nejcenější, co máme - o zdraví. Tak ať si to každý přebere v hlavě sám. Mimochodem - zdá se mi zvláštní, že to nejčastější, co si vzájemně přejeme k narozeninám, je zdraví. Vidím totiž všude okolo sebe, jak málo jsou lidé ochotni opravdu aktivně udělat něco pro své vlastní zdraví. Kolik mají sami výmluv a překážek, důvodů proč to nejde....to budou ti, kteří spoléhají na medicínu a zázračné pilulky...Proto si přečtěte o knize "Nespěchejte do rakve" a věřím, že Vás to přiměje si ji koupit, přečíst celou a něco dobrého pro sebe udělat.