Strava - Nestrava

01.02.2014 19:56

Na svých stránkách se chci zabývat i problematikou výživy. Nejsem sice v tomto oboru profesionál, ale už několik let se o svou výživu aktivně starám. Jsem v častém kontaktu s výživovými profesionály a snažíme se společně najít tu nejvhodnější cestu, jak co nejlépe zvládnout tréninkovou i závodní zátěž. Je dobré, že dnešní inovátorská doba přináší opravdu zajímavé možnosti, jak si za pomoci stravy a výživových doplňků prodloužit sportovní kariéru. Lze tak výrazně zlepšit a zrychlit regeneraci, což přináší možnost větších tréninkových dávek. Také lze rychle doplnit kvalitní živiny, silné antioxidanty a další látky chybějící v běžné dnešní stravě. To všechno dohromady přináší lepší pocit jak po fyzické, tak po psychické stránce. Velkým přínosem navíc je, že jsem si zlepšil i "všeobecný zdravostní stav". Když se můj věk významně přiblížil čtyřicítce, zaznamenal jsem, že čím dál pomaleji regeneruji jak po závodech, tak i po trénincích. Pokud jsem přesto únavu překonal a pustil se do tréninku příliš brzy, byl jsem potom ještě unavenější a nedokázal jsem se roztrénovat do dobré kondice. Výkony šly spíše dolů. Navíc jsem do tohoto věku nikdy netrpěl ani záněty šlach nebo svalů, ale i ty se dostavily a někdy mi nedovolily dokončit závod. Dnes, po téměř 3 letech hledání a zkoušení v oblasti stravy a doplňků můžu říct, že jsem se dostal postupně zpět do formy a pokud mi to čas dovolí, mohu dokonce trénovat i dvoufázově. Pokud si někdo něco z uveřejných informací na tomto místě odnese, budou někomu přínosné a nebo pomůžou dokonce řešit někomu zdravotní potíže, pak budu rád. Pokud by také někdo chtěl podrobnější informace nebo měl jakýkoliv dotaz, může mne kontaktovat na emailu.

Svou stravu stavím na několika osvědčených a prověřených pilířích:

1. Kvalitní potraviny - kvalita každodení stravy je samozřejmě neodmyslitelným prvkem (omezit chemii v potravě, tzv. bílé jedy atp.)

2. Vodík - poměrně nový prvek z oblasti antioxidantů a zrychlovačů regenerace od společnosti Sevenpoint2

3. Odkyselení - při velké sportovní zátěži dochází v těle ve zvýšené míře k překyselování

4. Bílkoviny - zvýšená potřeba bílkovin je při sportu nutností, já sázím na čistě rostlinné 

 

Podrobnosti k jednotlivým oblastem rozvedu v samostatných článcích.