Moje cesta k ozdravení

08.03.2014 19:21

Jakou cestou vlastně jdu při řešení své výživy? Trocha přehledu o tom je zde:

Výchozí situace - ve věku 39 let jsem zaznamenal zhoršenou schopnost regenerace po náročných závodech i trénincích (akce trvající v řádu několika hodin až dnů NON STOP); důsledkem byla nižší schopnost dalšího tréninkového zatížení a tím pádem i klesající výkonnost. Při snaze o zvýšení tréninkové zátěže docházelo k neefektivnímu přetížení; v této situaci jsem se nacházel asi následující rok;

Řešení: - v první fázi hledání řešení (cca prvních 6 měsíců) jsem za pomoci výživové poradkyně paní E. Malé postupně zoptimalizoval jídelníček a stravovací návyky; omezil jsem příjem živočišných bílkovin, zvýšil příjem čistých rostlinných;

- v druhé fázi jsem více zvýšil příjem rostlinných bílkovin pomocí výživových doplňků (Nutribody protein), protože jejich přísun pouze ve stravě byl podle výsledků měření tělesné kompozice nedostatečný – po tomto opatření došlo v řádu 2-3 měsíců ke zlepšení poměru tuku/vody/svalové hmoty v těle; pocity při fyzické zátěži v této fázi se zlepšovaly a vnímal jsem pozitivní vliv;

- v třetí fázi (následujících asi 6 měsíců) jsem zařadil doplňky výživy Monavie (výživový koktejl RVL + ovocnou šťávu) a vodíkovou vodu; brzy po nasazení těchto preparátů jsem zaznamenal další zlepšení regenerace a mnohem lépe jsem snášel vyšší zátěž; vzhledem k tomu, že koktejl RVL srovnává hladinu cukru v krvi, netrpěl jsem nutkavými chutěmi ani přejídáním z důsledku hladu po velké fyzické zátěži; postupně bylo možné zvyšovat tréninkové dávky a dokonce jsem mohl občas zařadit i dvoufázové tréninky (celkově až 4 hodiny denně); jako optimální doplňování minerálů, vitamínů a živin k běžné racionální stravě se mi osvědčoval mix koktejlu z rostlinných bílkovin Nutribody Protein, výživového koktejlu RVL a ovocných šťáv Monavie a pití vodíkové vody;

- v poslední fázi (poslední 2 měsíce) jsem svůj jídelníček obohatil o další doplňky výživy; protože jsem měl dobré zkušenosti s pitím vodíkové vody, ale její nasazení během sportu (tréninky, závody) bylo složitější a také bylo nejisté, jaké množství vodíku do těla vpravím (vzhledem k jeho schopnosti rychle vyprchat z tekutin), rozhodl jsem se začít používat tablety Hydro FX recovery produkující vodík přímo v těle. K nim jsem ještě přidal alkalizační kapsle Alkaline Booster proti překyselení organizmu. Výsledkem je zvýšení mého výkonu o asi 15%, což je způsobeno především rychlým odbouráváním odpadních látek vznikajících při sportovní zátěži = rychlou a kvalitní regenerací. Dále mám celkově lepší pocit z fyzické kondice, nohy jsou lehčí a silnější, jsem schopen lépe zvládat dýchání při zatížení blížícímu se k maximálním hodnotám TF (např. při delším běhu do prudkého kopce) a velmi rychle dochází ke zklidnění TF a dechu po tomto výkonu. Vše se projevuje i v oblasti psychiky, protože celková spokojenost s dobře nastavenou cestou k ozdravení organizmu dodává více sebevědomí.

Za další, doprovodný, ale velmi důležitý efekt, považuji vymizení některých zdravotních potíží, jako vleklé bolesti v levé kyčli a kotníku, zlepšení stavu pokožky, zamezení vzniku zubních kazů a omezení krvácení z dásní.

Jsem přesvědčen, že tato cesta má smysl a další rozvoj vidím ve zkvalitnění výživy tak, že využiju přípravky obsahující dostatek přírodních enzymů a minerálů, jako je např. Greens (nebo Green caps) od Sevenpoit2. Pochopil jsem, že v našich běžně dostupných potravinách se bohužel vyskytují všechny tyto prvky v minimální míře a kvalitní aktivní život bez nich není možný.